Otestujte své šance zahrát si soutěž Na lovu pomocí našeho kvízu

Proč tyto chvíle milujeme už desítky let a proč nás i dnes baví soupeřit s televizními „lovci“?

Jakmile se na televizní obrazovce objeví soutěžní tabule a znělka odstartuje první otázku, napětí je téměř hmatatelné. Proč si již desítky let tyto soutěžní momenty před televizory tolik užíváme? A proč nás i v současnosti baví změřit své znalosti s televizními „lovci“ v pořadu Na lovu?

Československá televize začala vysílat v roce 1953 a hned od začátku měla ambici stát se něčím víc než jen zdrojem zpráv. Televizní soutěže se rychle staly synonymem moderní zábavy. V 60. letech vznikly první vědomostní pořady, například Deset stupňů ke zlaté, kde soutěžící postupovali po pomyslném žebříčku k výhře.

V 80. letech si nesmírnou oblibu získal pořad Šest ran do klobouku, který kombinoval humor s vědomostmi, a samozřejmě slavný Videostop, kde soutěžící hádali filmové ukázky. V té době u obrazovek usedaly celé rodiny.

Oživte si vzpomínku na oblíbenou soutěž Šest ran do klobouku:

Zdroj: Youtube

Soutěže jako odraz svého času

Každá doba měla svůj charakteristický typ soutěže. V 90. letech naopak převládala éra barev, show a rychlého tempa. Na scénu přišel Kufr s Pavlem Zedníčkem, rychlý Kolotoč, kde bylo třeba hádat slova podle písmen, a vědomostní Riskuj!, který byl inspirován americkým Jeopardy!.

Spojovalo je jedno – soutěžící i diváci toužili po poměřování znalostí. V době bez internetu a Googlu, který by rychle poskytoval správné odpovědi, byla televizní soutěž opravdovým zkoumáním vědomostí. Ten, kdo znal hlavní města, hudbu i historii, se stával králem večera.

pinterest Je nám líto, ale vložený obsah již není dostupný.

Když mozek prožívá explozivní radost

Psychologové vysvětlují úspěch soutěží jednoduše – mozek miluje napětí. Když očekáváme správnou odpověď, tělo uvolňuje adrenalin. Jakmile ji uslyšíme, aktivuje se centrum odměny, což nám přináší pocit uspokojení, i když sami nesoutěžíme.

Proto lidé soutěže sledují a baví se jimi už od 50. let. Tento princip platí i dnes – ať už sledujete Na lovu, AZ-kvíz nebo Chcete být milionářem, vždy máte pocit, že jste součástí hry. Jestliže znáte odpověď dříve než soutěžící, ten malý triumf vám zlepší náladu více než výhra v loterii.

Proč nás to nikdy neomrzí

Televizní soutěže představují kombinaci znalostí, emocí a naděje. Každý divák se na chvíli stává účastníkem. Někdy fandí těm, kdo jsou chytřejší, jindy těm, kdo mají štěstí. Soutěže vytvářejí iluzi spravedlnosti – že i obyčejný člověk může zazářit, pokud ví více než ostatní.

Díváte se na soutěž Na lovu?

I když se doba změnila a dnes se kvízy často hrají online, základní princip zůstává nezměněn. Touha poznávat, hádat, soutěžit a překonávat sama sebe je něco, co v lidech nikdy nezmizí.

Otestujte se sami

Myslíte si, že byste obstáli v televizní soutěži? Vyzkoušejte to bez rizika! Připravili jsme pro vás kvíz inspirovaný pořadem „Na lovu“, který prověří vaše znalosti i postřeh. Čeká na vás deset otázek, každá s třemi možnostmi.

Zkuste si otázky ze soutěže „Na lovu“?

Které zvíře je uvedeno v názvu známého pražského mostu?

question Zahájit kvíz

Klára Novotná
Klára Novotná

Na GrownJewelry.cz píšu srozumitelně, věcně a s důrazem na detail. Testuji značky, mluvím s tvůrci a hledám praktické tipy, které čtenářům skutečně pomohou lépe nakupovat, stylovat i pečovat o šperky. Věřím, že krása a udržitelnost se nevylučují – naopak se skvěle doplňují.

Mimo psaní ráda mapuji lokální ateliéry, fotím minimalistické kompozice a sbírám drobné inspirace z architektury Brna. Pokud máte zajímavý příběh nebo kolekci, napište mi – ráda ho pomohu převést do čtivého článku.

Articles: 62

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *